BE PRETTY

Assalamualaikum ^.^

Hi harini nak share sedikit tips taknak bagi muka korang berjerawat ke hitam ke ? Da ramai yang tanya dekat formspring facebook semua. Bukan nak berlagak tunjuk pandai ke apa dengan korang, tapi ini ikut pengalaman masing-masing kan ? aku cuma cakap apa yang aku buat, yang lain korang boleh google sendiri. Aku percaya korang mesti ada formula sendiri jugak ? So mai la share share sini ! :P teehee

1.SOYA
okay da beberapa bulan la jugak amalkan minum soya ni biar muka putih bersih semuaaa :) Peti sejuk rumah memang taksah kalau takde soya ! ahaha :D Try la InsyaAllah muka korang putih punyaa la. Untuk pengetahuan semua gadis Jepun menggemari makanan berasaskan soya ! tgk la muka diorg macam mana o.O aku rasa macam dunia ni tak adil betul ! HAHHAHAHHAHAH



2.FAIR AND LOVELY
aku da guna produk ni kira lama la jugak, dari darjah 5 lagi ! percaya cakap aku krim and pencuci dia sumpah besh ! cehh macam buat iklan -.- takguna jugak kalau korang beli krim mahal mahal suma kan asalkan taksesuai dengan jenis muka ? So cuba try ni. murah je la. Rm5 ja tau ^.^ haha. Kalau lepas aku balik sekolah ke sebelum tido ke check muka macam nak tumbuh jerawat tu terus pergi cuci and letak krin tebal tebal. Esok pagi TARAAAAAAA jerawat sudah tidak kelihatan ! MAGIC kann ? :p




3.KICAP
kay setiap kali aku makan mesti ada kicap :p jangan salah anggap ! walaupun warna kicap tu hitam, tapi tgklahh khasiat dia. Kalau boleh korang beli kicap soya sedap sikit HAHA. nak share jugak ni, mengikut kajian, penggunaan kicap di negara Jepun 10 kali lebih banyak berbandinng negara-negara lain di DUNIA ! :O Kicap pilihan mereka bukan sahaja rendah lemak dan kalori, bahkan tinggi protein :)


4.BEDAK SEJUK 
Dua hari sekali pakai la bedak sejuk untuk bagi muka korang relax sekali sekala. La taksusah korang bancuh je, taraaaa sedih digunakan. taktahu nak explain apa da tu je nak cakap. haha
 
5.KICAP
kay setiap kali aku makan mesti ada kicap :p jangan salah anggap ! walaupun warna kicap tu hitam, tapi tgklahh khasiat dia. Kalau boleh korang beli kicap soya sedap sikit HAHA. nak share jugak ni, mengikut kajian, penggunaan kicap di negara Jepun 10 kali lebih banyak berbandinng negara-negara lain di DUNIA ! :O Kicap pilihan mereka bukan sahaja rendah lemak dan kalori, bahkan tinggi protein :)


4.BAWANG
bawang besar sebenarbya dapat membantu membersihkan bahan sisa dari sel tubuh. So muka korang takde la berminyak semua kan ? :) Selain tu bagi korang yang panas baran taktentu arah tu, aku ajukan makanlahh bawang banyak2 sebab boleh menurunkan tekanan darah. Tu jela yang eden tahu

KAY TU JE APA AKU BUAT. TAKBANYAK. KALAU NAK CERITA PASAL MAKAN AKU HENTAM JE SEMUA MAKANAN. HAHAHHAHA. TRY APA AKU BUAT NI INSYAALLAH MUKA KORANG TAKDE LA BERMINYAK JERAWAT SEMUA TU KAY ? SELAMAT BERAMAL ! :p 

*sho sorry agak berserabut entah kenapa tah blog ni bangang susah nak setting -.- 

 

No comments:

Post a Comment