Holidays yang rasa "kosong" Eh ?


"Jemunya hari ni"
"Bosannya......"
"Tak tahu nak buat apa.."


Assalamualaikum ! What a hectic month! Mukaddimah yang tak berapa nak menarik. Sorry I just realized that I've no time to update thiz blog.  Maybe I should steal a little more to keep this blog alive. Hai everyone waddup  ?  So as you can see, these holidays are same like any other days for me. Repeating the same routine all over again might turns me into a sick zombie. Yeap scary talk about that ahah. No plans for going out with my friends. I'm just staying at home doing unproductive activities. Or....should I practice to be a "mithali" future wife huh ? Ha-Ha-Ha. Gatai mu Ja ~ Well I speak rojak. Oh My Inggeris !

Saya dan anda tidak dilahirkan untuk menjadi malas. Eee cuti sekolah ni mana nak nya sentuh buku. Sebab tu lah ayat di atas asyik saya ulang je. Saya diamanahkan mak ayah utk jadi Fulltime student tapi saya malas study. Heh. Semalam masa ada test kat tuition, alamak banyak betul yang tinggal. Baru 2minggu taksentuh Addmaths tapi keadaan bengapnya macam takpernah study Addmaths. Kalau blog Twitter Facebook saya ada masa, tapi kalau untuk study ni memang "takda" masa. Huuih kalau macam ni, takdapatlah nak merasa rumah macam istana dah besar nanti. Maka itu harini saya nak share dgn korang semua, tadi malam saya fikir, 'Untuk apa aku diciptakan" "Apa yang aku kejar sekarang" "Ke mana aku selepas dunia musnah" Haah pertanyaan ini berlegar-legar dalam benak hati. Kekadang rasa sebak sebab saya belum lagi mencapai apa yang saya target sebab saya ni pemalas sangat. Kesian mak ayah saya nanti, sekarang kami hidup susah, akan mereka dah tua nanti nak hidup susah lagi.

Saya ingin jiwa saya jiwa yang kaya. Takpernah merasa kurang. Terus terang, bila saya bosan, bila saya sunyi mesti saya rasa macam jiwa saya kosong. Mesti saya rasa keseorangan. Kat situlah jelasnya betapa lemah saya jadi khalifah. Bila saya tengok orang lain keluar happy2 dengan kawan dia, saya jealous. Tapi saya renung balik, saya ada banyak benda lagi nak buat dari keluar tak tentu hala, rasa cemburu atau apa-apa lah yang buat saya rasa moody. Memang betulkah ada istilah jiwa kosong ni ? Ada pernah rasa hidup di dunia tidak bermakna lagi sehingga akhirnya wujud perasaan putus asa ? Haaah itulah buat jiwa kita kosong kosong kosong oh ~ Cuba fikir balik, bekas yang dah kosong dr biskut pun still ada udara lagi, so dia tak kosong lah kan ? Yang membuat kita-kita yang remaja ni cepat rasa jiwa kacau adalah kerana tidak tahu apa tujuan dan matlamat hidup. Hilangnya rasa tenang dalam hati. Maka jiwa kita mati. Huhh :( So harini mulakan coret di atas helaian kertas "TARGET HIDUP SAYA" agar ia lebih jelas. Saya cakap je reti, tapi belum buat lagi, InsyaAllah rasa rajin macam dah datang balik, nanti buatlah :P Hehe

Jadi bangkitlah wahai rakanku pejuang ummah. Masuk sekolah semesta 2 ni kta buat azam baru. Result exam nanti kalau tak A's takpa.. Belum rezeki kita lagi. Kita usahalah sampai berjaya. Allah pandang usaha, bukan pandang A ke B ke C :) Ihiks. Bayang muka mak, ayah, boyfriend pun takpa. Asalkan mereka itu adalah sumber kekuatan dan semangat kita. Jangan lupa doa. Pakar perubatan jiwa dan minda hanya Allah Azza Wajalla. Kepada-Nya kita bergantung. Salam ! takecare everyone 

No comments:

Post a Comment