SEBUAH PEN

 Hi. Hello. Assalamualaikum. Harini aku bukan main dok tonyoh kepala otak apa punya entry nak tulis harini. Yelah aku dah seminggu duduk rumah cam orang gila tidur je kerja. Sekali apa apa pengalaman pun aku takdapat. Clap yr hands ! -__- Bila aku dah ada mood buat kerja sekolah ada je yang try nak bagi spoil. Benda yang takhidup pun ikut serta menyetan biar aku terus membodoh tutup buku, biarkan kerja sekolah tergendala begitu sahaja. Mempunyai fikiran yang cikgu akan bermurah hati tidak memarahi aku sebab aku demam seminggu. Poodah ! Ingat kau anak Perdana Menteri ke ? Anak PM pun kena belajar sungguh-sungguh, yang kau tak ada apa harta ni nak jadi pemalas ? JANGAN HARAP NAK BERJAYA LAH BRO !

 Benda yang takhidup, takbernyawa yang aku maksudkan tadi adalah sebuah pen yang berharga RM3.20 yang aku beli dekat Pustaka Rakyat 3minggu lepas. Mai singgah ke situ. Korang akan terkesima dgn pelbagai barangan sekolah. Boleh dikatakan di situ merupakan SYURGA SHOPPING BARANG SEKOLAH. Hahaha x)  Dari aku beli lagi, pen tu tak memberi khidmat yang terbaik kepada tuannya. Ikutkan aku, aku nak buang pen tu dalam tong sampah bilik biar tak kantoi dengan mak. Tapi aku rasa kesian pulak kat mak aku. Pen tu pun aku kesian jugak. Body dia still lawa. So aku berfikir aku jadikan dia perhiasan pencilbox biar pencilbox aku penuh konon macam banyak lah barang aku. Hehehehe :p

 Kesah muka aku macam tu ? Hehe. Adakah perasan yang chickenpox aku dah hilang sikit ? Rasa bahagia sikit. Alhamdulillah. Back to story. Tu lah pen sengal yang aku maksudkan -____- Hai pen. Kau benda takhidup pun reti buat orang annoyed. Tahniah !


 Masa aku tengah snap gambar ni, Fawed tetiba call sebab tu muka aku annoying. Aku mulalah gelabah cepat2 snap. Saja je nak buat paling buruk. Hehehe. Show off gigi sikit. Baru je habis berus. Hehe. So aku rasa geram sangat tadi masa aku tengah buat essay. Aku masuk bilik mak aku kot kot ada pen yang boleh aku guna -___- Miskinnyaaaa. Kesian sikit ! So bila aku tanya mak, dia cakap dia ada pen KILOMETRICO. Aku rasa aku spell salah. Biarlah asal korang boleh baca. Pen tu RM1 je. Amat berpatutan Aku rasa terkejut sikit. Ada lagi pen harga RM1. Ingatkan takde. Tu lah. Kedai buku sekarang saje je jual pen memahal untuk mengabur imata pembeli beli pen tersebut. Anda berjaya ! Bila aku start tulis je amboii aku mulalah riuh serumah pen tu best rupanya. Hahaha. Tu lah Jieeja, beli pen mahal2 kalau takberguna, bakul sampah lah jawabnya. 

 Conclusionnya di sini. takpayah nak membazir beli pen memahal. Konon lebih mahal lebih bagus. Actually sama je. Asalkan tangan korang sedap guna, BAGUSLAH !

No comments:

Post a Comment