I DREAM BIG ! DO YOU ?

 Hi. Hello. Assalamualaikum. Ni yang saya taksuka ni. Bila bukak je dashboard semangat membara nak blogwalking ni ! Alih-alih telah dirampas bila banyak entry kat dashboard budak budak kecik ni mencarut semua. Ish takmalu ke mencarut depan orang ramai ? Buat spoil tambah dosa je baca buat apa ? Makaihtuikh. Wahai adik. Jaga sikit bahasa tu. Perempuan siryes kalau mencarut dah tak ayu dah. Eleeeeh mencarut ni tak kewl mana pun. K ?

 Hehe. Harini saya bukan nak buat entry menghina, mencaci dan seangkatan dengannya. It's about CITA-CITA. Semua ada cita-cita kan ? K bagus. Anak yang baik ! Bagaimana nak mencapai sasaran yang sepatutnya kalau nak cita-cita tu direalisasikan dari mimpi keluar dari alam fantasi masuk ke alam realiti ? Amboi berbelit ayat :P Okay siapa nak jadi AKAUNTAN ? Jerit SAYA COMEL ! Okay saya dengar bunyi kipas je ni -__- Actually saya yang jewit paling kuat ! :D Tahniah Jieeja ! Anda mempunyai semangat yang sangat tinggi ~ Bigclaps

 Dari sekolah rendah lagi sebenarnya cita-cita tu dah tak terkira banyaknya. Eleh biasalah budak2. Masa sekolah rendah dulu cita-cita yang memang ramai angkat tangan bila cikgu tanya adalah kerjaya seorang POLIS, BOMBA, DOKTOR, CIKGU, USTAZ, USTAZAH. Itu kira kerjaya asas budak tadika tahu lah kot. Masa darjah 1-4 saya nak jadi doktor. Mwehehehe. Nanti habis pesakit saya mati sebab muka saya pun dah menyeramkan. Wowowowowo. Tengok2 kerjaya tu telah dibuang dr minda masuk kedalam lubang sampah. Ish serious taknak dah fikir. Haha. Ok cerita dia mcm ni. Masa darjah5, aku dengan kakak aku ni kuat bergusti(GADUH) Kiteorg power. Kalau gaduh je main tarik2 rambut. Kalau gaduh je main kaki. Campak barang. Pernah cermin perabot pecah. Then kena libas dengan ayah. Tu part paling best lah. Benefit gaduh ? Tak ada ! AMARAN KERAS ! JANGAN LAKUKAN DIRUMAH !!!  So satu hari ni, aku gaduh dgn kakak aku yang kuat tu. Then kakak aku TERPATAHKAN jari hantu sebelah kiri aku yang comel ni ;( Habislah harga cincin kawen nanti turun harga ! Haha. Bila pergi hosp operation blabla saya tengok darah, pesakit semua saya dah takselera makan 2hari. Macam tu ke nak jadi doktor ni? JANGAN HARAP. Haha.

 Okay malas nak cerita satu persatu cita-cita aku. Banyak sangat. Dari doktor lah->ustazah->pramugari->usahawan->AKAUNTAN ! Tu kerjaya yang amat diminati sekarang ! I meant forever ! Saya suka akaun. Tapi bila cikgu sivik tanya macam mana nak jadi akauntan, I've no idea. Saya kena search bnyak benda. Cewah ~ Belajar lah rajin-rajin. Usaha dan bertawakal. Redha dengan apa jua keputusan yang telah ditakdirkan Allah. Di balik sesuatu ada sesuatu ;)

 Ok readers. Udah-udah letteww facebook, twitter, blog nya. Pergi lah tido. Hehe. Byee ! Entry yang membosankan. Thanks to me -___-

No comments:

Post a Comment