MATI

 Hi. Hello. Assalamualaikum. Sup ? Puasa dah lima hari kan ? Hmph takterasa. Lagi beberapa hari je nak raya ;'D Woooyeay ! Ok back to story yang memang ada idea nak tulis harini. Kematian M.Asyraf a.k.a Alisya minggu lepas seriously buat aku tersentak dari lamunan dan kebanjiran harta yang diberikan hanya sedikit di atas muka bumi ini. Adakah anda semua berfikir seperti aku ? Allah sedang menyampaikan mesejNya melalui Allahyarham Asyraf yang buat masa sekarang memang top di media massa. ADAKAH ANDA TAKUT AKAN SATU QADA' YANG MESTI AKAN TERJADI PADA SETIAP MANUSIA ? IAITU MATI. Setiap yang hidup akan pergi jua. Begitu juga dengan aku. SubhanAllah apabila saje menyebut akan MATI naiklah segala bulu roma di badanku ini. Jika kita saling mengingati sesesama muslim akan apa itu mati dah kita masih berasa takut dan gerun sehingga menggigil badan ini, itulah dia IMAN di dada.

 Manusia nowadays ikut trend. Trend yang baik alhamdulillah :> Ini yang trend yang sekarang ni dimata oleh sebelah mati, hati menjadi buta buat tak endah sahaja. "Takpee biasalah tu" katanya. MasyaAllah tidakkah anda ingat SYURGA di atas dan NERAKA yang telah dicelup 70 kali ganda kepanasannya di bawah ? Kenapa manusia sekarang ramai yang tidak mahukan SYURGA ? Okay cikgu aku pesan kalau nak buat apa-apa yang Allah kata JANGAN, pergi ambil lighter dan letak hanya IBU JARI untuk 5saat. Panas ? Neraka lagi panas. Aku pun bukan baik solehah sangat. Tapi bila nak dekat PMR ni banyak sangat cerita syurga neraka dosa pahala cikgu cerita. Jadi PUP idea nak tulis bagi berkongsi datang :')

 Sempena bulan ramadan yang amat mulia ini, marilah kita bersama bermunasabah diri. Minta keampunan dariNya. Selagi sempat kita merasai Ramadan tahun ini. Siapa tahu tahun hadapan kita sudah meninggal dan berpindah ke alam barzakh ? Takde siapa yang tahu bila kematiannya. Pukul berapa tarikh bila tahun bila ? Semua tidak tahu. Sudah tercatat di Luh Mahfuz. Allah Maha Mengetahui.

No comments:

Post a Comment