APA NAK JADI BUDAK MELAYU SEKARANG....

SPECIAL TO PMR CANDIDATES' SMK GOMBAK SETIA  ♥

Hi Assalamualaikum ! 6papers dah jalan. Alhamdulillah. Rasa lega sikit even taksemua lagi dah habis. Seriously taksedia pun nak ambil PMR. Semua ni rasa macam mimpi. 

"Eh aku ni ambil PMR ke
"Eh aku ni dah 100% ready ke
"Eh aku punya result nanti dah boleh banggakan mak ayah aku ke

Persoalan ni berpusing-pusing dalam benak hati aku.  Pening lah. Aku dah 15tahun rupanya. Tapi rasanya lah kan usaha aku untuk PMR takmacam usaha aku untuk UPSR for sure. Hm why why why Jieja ? Kau nak jadi apa ni ? Ok jangan nak tensionkan diri lagi. Jangan nak salahkan diri lagi. Ambil kain sejadah, telekung, kau berdoa sekarang. Yeah walau kau takstudy sangat dah dekat nyawa dihujung tanduk, Allah Maha Mengetahui yang kau dalam kelas belajar betul2. So Jieeja dont worry. Tawakal. *SALAH SATU CARA NAK SEDAPKAN DIRI*

 Menduduki PMR ni aku rasa peliks sikit lah kan ? Oh boleh pulak dah siap paper terus angkat tangan then kau blah gitu je ? Lah peraturan apa camni duh >.< Actually memang sedih habis bila tengok PMR candidates sekolah aku. Diorg macam......LIFELESS !! OhGod sorry to say this budak sekolah. Tapi yeah kalau obviously cuba menghancurkan hidup korang sendiri !!!! Before masuk exam teachers selalu ingatkan jangan balik awal kejadah &&& kalau dah balik tu takpayah memekak dgn motor kau tu kat luar ! Ish sedih lah macam ni. Nak jadi apa budak Melayu sekarang ? Perasan tak ? Negara kita ni Orang Cina & Orang India dah conquer tau ! Yang kita nak jadi apa future ? TUKANG KUTIP SAMPAH ? Oh please. Think about this lah budak sekolah u_u

 One more thing, PLEASE FIKIR PASAL MAK BAPAK KORANG. Jangan nak jadi selfish okay uolzz ! Mak ayah hantar sekolah, bagi duit belanja, beli peralatan sekolah, tapi malang kasihannya anak dia "MAKAN JADI TAIK" Korang memang akan jadi manusia jugak takkan lah jadi taik. I mean, korang manusia jenis apa ? Cemerlang ? Gemilang ? Terbilang ? Atau sebaliknya ? Im pretty sure, sebilangan besar pelajar sekolah aku ni hidup dia taklah senang mana. Masa ambil reportcard pertengahan tahun dulu I can see it. So korang nak hidup macam ni forever ? Taknak kasi mak ayah korang goyang kaki nanti ? Akan nak suruh parents korang kerja lagi kot sebab korang takmampu kasi dia makan ? Oh so sad bila dapat anak macam tu. 

 Takguna aku tulis panjang lebar tapi kalau dalan hati sendiri taknak berubah. Kalau korang takfikir pasal maruah sekolah, fikirlah pasal diri sendiri. Nak jadi apa masa depan nanti ? Aku sedih tengok korang macam ni. Berubahlah. Kena pandai cari kawan. Cari kawan yang boleh membimbing kau. Bukan kawan yang bawak kau pergi jahanam.

TAKE NOTE

No comments:

Post a Comment