HARI HARI HARI RAYA ~

 Hi. Assalamualaikum uolls ! Whuddup ? How was yr Raya Celebration ? Mesti best kan ? Well raya setahun sekali so enjoyy k :) Tapi rasa cam something. Raya tahun ni is not so fun like before. Hmph. Rasa macam hari biasa je. Act, TAKBIR RAYA je yang menghidupkan perasaan aku untuk yakinkan aku yang TODAY IS HARI RAYA. Haha. Apalah erti raya kalau takde TAKBIR RAYA, KUIH RAYA, BAJU RAYA dan semua bendalah yang nama belakang dia ada RAYA. Haha.

Bila singgah je rumah orang mesti topik terhangat kebaboom ialah ;

"KENAPA MALAYSIA RAYA HARI SELASA ?" 

 I was wondering why && why ? Memang cam pelik sikit 'cuz semua negara raya hari Rabu. Negara jiran kita yang Indonesia pun. Hm bukan lah jauh mana Indonesia dengan Malaysia kan ? Lagipun kita baru puasa 29hari. So makcik makcik bercampur aduk dengan pakcik pakcik ni pandai uolls ambil conclusion yang NAJIB SAJA JE BAGI CEPAT RAYA TAKNAK GANGGU 31OGOS PADA HARI RABU. Eh gitu ? Sesedap rasa je ye campur adukkan hal negara dengan agama ? Ok weird ~ Apo cilako aku nak cerita pasal raya entah. Lantak ah bosan ke apa. Hado aku kesah ? Eh mulut tampar japgi. Haha.

 So hari raya ke-empat me and family went to GENTING HIGHLANDS yo. Well tak excited pun pergi situ. Lagi gundah gulana adalah. Takut bila naik roller coster nanti tercampak melayang sampai Cameron Highlands pulak kan ? Eee fikir asyik negatif je. Bioo ler. Kita harus berwaspada bukan ? Tapi bila dah sampai sana akulah yang beraya berenjoy sakan nak mampus. Kata nak study weh ? Taknak ikut pergi Genting just nak duduk rumah je study ? Eh podah. Ok tipu. Bila naik apa kebenda tah yang macam buaian depan MarryBrown tu en well budak 7tahun yang naik benda tu pun tak menjewit macam aku. Apahal aku over ? Sebab utama tudung aku melayang sampai nampak leher aku weh !! Malu ah camnik >.< Jatuh glams. Eh tipu. Glams hotak lu. Aku menjerit tanpa henti macam seriously over gila. Aku rasa nak lonjat je biar aku mati dekat situ. Malu teramat T.T

 Sampai situ jelah raya aku. Start Sabtu pergi open house rumah Fawed tercinta je. Ewah. Tercinta ke ? Memang cinta pun. Eh jiwang pergi sorok muka dalam tong sampah -__- Ok sambung cerita. Pergi rumah Fared dalam pukul 3 gitu. Balqis teman :') hehe. So I was very nervous lah kan ? So takut bila nak kena berhadapan w his parents. Tapii alhamdulillah semua takdelah seperti yang aku sangka. nak tahu apa yang aku sangka ? First, parents fared akan halau aku dr open house tu (HAHA) Second, parents fared akan marah aku kenapa cple dgn anak diorg. (LAGILAH HAHA) Ok stop. Terlalu banyak negative thinking. Boleh jadi gila ok ! His parents is so nice asdfghjkl. Duh nak cium je pipi mak Fared tu. Haha.

 Ok well blogger. My PMR is just around the corner. Memang kena study gila dah ni. For trial I just got 4A5B je >.< But alhamdulillah Allah masih memberikan aku peluang untuk ubah dgn lebih baik. So bye. Lepas PMR kita update lagi okay ? Sorry kalau aku ada termencarut ke, terkutuk ke, post yang buat korang panas telinga ke sorry sangat sangat yo ! May God bless us always~ InsyaAllah.
 
Sayang uollz semua *cium pip kakan cium pipi kiri*
assalamualaikum ^.^

No comments:

Post a Comment