FRIENDS COME && THEY GO

 Hi Yo Yo Assalamualaikum !! Camne dah habis PMR ? Enjoy tak ? Rasa freedom tak ? Eh asal aku tak rasa apa-apa. Masa hari first tu je aku joget macam nak runtuh langit. Start hari kedua rasa LIFELESS. Well cerita pasal hari kedua selepas PMR aku pergi jogging. Kononnya nak release tension plus plus dah janji dgn Fared nak kuruskan badan yang semakin membelon ni. HOHO. Biasalah budak PMR macam saya en banyak stress nak fikir 9subjects dr form1-form3 sumbat dalam kepala otak yang bercelaru tambah dgn masalah sakit hatinya, masalah adik saya yang bebal tu nya, masalah hidung saya yang asyik gatal ni nya, aih banyak lah pokok pangkalnya. Saya memerlukan seorang doktor pakar yang boleh merawat perasaan sunyi saya apabila sorang-sorang KAWAN BAIK saya tinggalkan saya.. Hoho. What a sad life I had D;

 Ok sambung pasal cerita jogging tadi, aku jogging ALONE tau. And suddenly I was realised I dont have any friends who can accompany me......  Im trying to be okay. I cant. Okay I tried to hide it. So me back home. Lari masuk bilik, kunci pintu, baring, peluk my teddy bear and suddenly I cried. Basah teddy bear aku tau. Boleh jemur dah lepas ni. Haha. Aku jerit sekuat hati yang boleh. And aaaahhh Im so relieved :D

 Im tried to be just okay without any bestfriend beside. Yeah Im still trying my best for sure. Alhamdulillah thanks Allah Fared selalu ada kat tepi. Bila aku sedih apa dia ada. Taktahulah apa nak jadi bila dia pun pergi tinggalkan aku jugak. Aaah okay Ja. Jangan fikir negative ye nanti jadi betul2 bunuh diri pulok T.T And ooh I have my classmates too. They are so nice to me. Even sometimes they annoyed me a lot -__- Tapi tu lah, hidup kita harus sentiasa bersyukur. Masa orang tu ada dengan kita, kita hargai dia. Sayangi dia semampu yang boleh. Bukan nak menunjuk, kerana Allah, aku mencintai semua orang yang berada dalam kehidupan aku. Mengenali aku. Membuatkan hidup aku hidup


"Barangsiapa yang tidak redha atas ketentuan-Ku, tidak sabar atas ujian yang Aku timpakan, tidak bersyukur atas nikmat-nikmatKu dan tidak memadai dengan pemberian-Ku,sembahlah Tuhan selain drpd Aku" -Hadis Qudsi, Kitab Imam al-Ghazali

 Hadis Qudsi tu buat aku lebih tenang. Menghadapi hidup-hidup aku. Aku yakin setiap dugaan yang Allah timpakan untuk aku, adalah yang terbaik untuk aku. Maybe kawan aku yang sekarang takkan sentiasa ada untuk aku waktu susah atau senang. Eh suami isteri pun boleh bercerai. Apa lagi bestfriend. Suka hati diorg lah kan nak stay or leave. Give them SPACE. Tapi apa-apa pun rahsia Allah, kita mesti redha !! Semangat. Tidurlah bersama kesyukuran jangan tidur bersama kesedihan ! Allahuakbar.

 




Rindu sayang korang !!! Muchlove, me

No comments:

Post a Comment