Hypophrenia

Mukaddimah seperti biasa, Assalamualaikum semua. Semoga hari ini kita diberkati Allah. Amin

 Semalam bukan main syok layan AJL sampai terlupa yang hari esoknya aku sekolah. Tweets bagai macam takde hari esok. Sibuk benar jari semalam. Tapi kalau buat homework paling malas. Akulah orangnya tu. Homework buat tu buat tapi takdelah cemerlang nak asyik tgk buku je. Twitter and Tv ada depan mata. Sigh. So yeah pagi ni bangun lambat pukul 7.10pagi. Dalam hati terus menyumpah diri kenapa tgk AJL kan dah bangun lambat. Haha. Manusia, salah sendiri, salahkan orang lain. Paap.

 So today buat jamuan perpisahan w student 3Setia 2011. Rasa hiba pun ada separuh nak tinggalkan Gombak Setia dah. Tapi buat macam cool je akan nak nangis depan diorg. Oh baru realized. Inilah kehidupan sebenar. Taksemua orang akan kekal dgn kita. Semua akan pergi juga. Liana dan Marlia dah pergi. Takdelah org nak bg aku inspirasi ikon muslimah lg. Wuwuwu sedih apalah yang ada pada aku ni. Konon nak jadi muslimah sejati. Iman lemah lagi. Banyak dosa tak minta ampun lagi. Kalau aku mati esok, aku taktahu nak jawab apa depan Tuhan nanti... Ya Allah sempatkan diri ini sentiasa bertaubat dan terimalah aku... Siapa taknak jadi orang baik ? Tapi environment membuatkan aku leka dan cepat sangat berpaling. Sah kat situ.. Lemah !!! :(

 Hari ini rasa macam nak nangis je. Tak ada sebab. Mungkin rindu dgn Sakinah. Dah tiap hari aku rehat sesorang takde berteman. Mana tak hati aku tersentuh tgk orang lain ada kawan utk pergi rehat. Share problems. Yang aku ? Sibuk nak kawan dgn orang. Taktahulah org sudi ke tak kawan dengan aku. Kalaulah Sakinah ada.. mesti aku taksedih mcm ni. Sekurangnya aku ada kawan nak main geletek2, borak, bila aku sedih ada org nak peluk. 

 Biology dah star masuk bab susah. Ni otak aku nak pusing 360 darjah ni. ya Allah, harapnya Engkau tidak menghalang ilmu masuk ke mindaku akibat dosa yang aku buat sendiri. Hm. Btw Delimatul bagi pinjam buku "How to become a good and successful medical student". Harapan menggunung kalau lepas baca buku ni boleh minat Science. Hehe. Doakan yeah n_nV

Think of being a student as a full time job.

No comments:

Post a Comment