Finding the right man.


I asked myself : How will I ever find the right man ? Aaah forget finding the "right" man. Focus on being the right woman. We read the Quran " Good men are for good women and good women are for good men" 

Jika namamu yang tertulis dia Luh Mahfuz untuk diriku, nescaya rasa cinta itu Allah tanamkan dalam hati kita. Tugas pertamaku adalah untuk mencintai Allah dan Rasul sepenuhnya. Tugasku sekarang bukan mencari dirimu tetapi mensolehahkan diriku terlebih dahulu. Yakinlah kekasih, jika ada jodoh di antara kita, bersabarlah menanti masa itu tiba.

Aku mendambakan lelaki sehebat Rasulullah maka jadilah engkau seperti baginda. Jangan hanyut dibuai indahnya dunia ini. Aku juga berjanji tidak akan terbuai lagi dgn mimpi-mimpi palsu dan gelora nafsu yang sering menipu. Mari bersama kita tanamkan dalam hati kita, untuk memperoleh cinta Allah terlebih dahulu. Makin yakinlah cinta hakiki juga pasti kita peroleh.

Jangan takut jika kita ditinggalkan. Percayalah takdir Allah. Percaya bahawa Allah akan memberi kamu kekuatan untuk terus maju, dan menggantikan tempat yang "kosong" itu dengan orang yang lebih baik.

"I Don't Want The Relationship Remeo & Juliet Once Had, I Want The Relationship That Khadijah & Prophet Muhammad (sallallahu alayhi wasallam) Had"

28months, Azri Farid. Semoga kita bercinta sampai ke Syurga kelak. Amin ya Robb


No comments:

Post a Comment