Never Give Up

 Assalamualaikum. Kaifahalukum ? Ana bikhoir alhamdulillah. February is not being so nice to me. Yeah so many works to be done. Keceriaan kelas yang taksiap-siap. Budak kelas tahu nak perfect. Dah cat kelas takpuas hati juga. Apa kata kalau korang duduk kat tempat aku. Nak tak buat pengorbanan hias itu ini semua ? Nak ? Aku tak kisah pun korang nak complain. Aku ok.....

 So yeah banyak sangat masalah sampai kekadang air mata adalah satu-satunya cara bagaimana mata berbicara ketika bibir tidak mampu menjelaskan apa yang terbuku di hati.Tak semua orang yang kita harapkan ada disamping ketika mana kita perlukan dia. Satu perkara yang mengajar aku bila Allah bagi cubaan seberat ini ialah kembali ke sejadah cintaNya dan tetap optimis menjalankan kehidupan. Yeah memang bermula tingkatan 4 aku akui aku mengalami krisis pencarian identiti diri yang agak kompleks. Namun alhamdulillah terdapat org yang sentiasa bimbing aku. Thanks mak ayah and not forget to Delimatul Jannah !! xx

 Ayah hm macam tulah okay okay mcmtu je. Kerja belum boleh lg. Taksanggup tengok dia sakit lagi. Rasa badan ni lemah longlai je. Kalau kat sekolah kerja nak nangis je. Dada rasa sebak je tengok mak kena kerja sorang ganti tempat ayah. Kewangan keluarga juga tak stabil sekarang. Hm mak.. sabarlah. Kalau Allah uji kerluarga kita, maknanya Allah sayang kita lah tu :) Ayah dan mak sumber inspirasi. Kerana pengorbanan mereka, aku KUAT hingga kini. Jika mereka lemah, lutut aku tak terdaya hendak berdiri lagi. Walaupun kita tak kaya dan berpelajaran tinggi, namun jika kita anak yang taat dan patuh pada suruhan ayah ibu. lihatlah nanti...... hidup kita akan tenteram dan bahagia serta hati menjadi tenang dan gembira. Itu adalah hadiah "istimewa" dr Allah azza wajalla :) Tengok ayah sakit buat aku sedar yang kita kena hargai mereka selagi mereka hidup.


Semua aku buat untuk mereka !! Never Give Up Dr Jieja :'>

No comments:

Post a Comment